torsdag 15. desember 2011

Terrific Thursday.

Etter et par dager der livet mitt i stor grad har bestått av en endeløs rekke av pepperkakespising, sløving og soving, har jeg i dag endelig kommet meg ut av huset. Målet var Kuben kjøpesenter i Hønefoss, der planen var kombinert julegaveshopping, Tonje-shopping og gratiskonsert med Atle Pettersen. Kjendiser, vet du. Gatene her i området er ikke akkurat strødd med dem, så jeg må nesten suge til meg litt glitter og glamour når de først popper innom.

På mystifistisk vis klarte jeg å slepe meg til bussholdeplassen uten benbrudd (selv om det var nære på et par ganger), og kunne klatre på den varme bussen sammen med hele bygdas fjortisbefolkning. Koselig. Vel fremme fant jeg ut at jeg, etter litt målløs trasking rundt på senteret, bare kunne stille meg foran scenen og vente. Jeg lærte nemlig på A1-konserten i fjor at 95% av fjortisene i Hønefoss er høye som skyskrapere, og tenkte at det var best å finne en OK plass forholdsvis tidlig. Heldig som jeg er havnet jeg selvfølgelig rett ved siden av den verste gjengen av dem alle, der en prepubertal blondine brukte de neste tretti minuttene på å hyle "ATLE! JEG ELSKER DEG, ATLE! ATLEEEEE!" inn i øret mitt. Lovely.

Jeg tok meg den frihet å prøve å imitere henne:


Hun var omtrent slik, bare hundre ganger mer entusiastisk.

Etter å ha ventet en god stund i den stadig økende folkemengden, begynte endelig gratiskonserten. Og Atle var flink, han (i alle fall det jeg kunne høre av ham over Blondies parringsrop)! Det er en grunn til at han var favoritten min under X Factor. I tillegg til det ikke-så-altfor-dumme utseendet hans, liksom. Han sang fire sanger, og det var veldig hyggelig og sånn. Varmt, men hyggelig. Dessverre hadde jeg glemt å ta med meg kamera, så alt jeg fikk var en haug med blurry mobilbilder. Jeg så imidlertid Voe og co henge rundt scenen, så det dukker sikkert opp bedre bilder på bloggen hennes etterhvert.


Etter konserten var over, var det tid for å handle. Tok en tur innom Bik Bok (30% på alt i dag), og nå tror jeg faktisk jeg har juleantrekket (nesten) i boks. Endelig! Jeg trodde jo det samme etter forrige shoppingtur, helt til Stine kommenterte at den fine H&M-kjolen min så ut som en morgenkåpe. Hyggelig søster. Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen. Mangler fremdeles en vesentlig del av antrekket, så alle nysgjerrige mennesker der ute må nok vente til julaften med å se resultatet. Jeg tror det blir bra, da. Vi får se.

Selve julegaveshoppingen gikk så som så. Det er mulig at jeg ble en smule for opptatt med å handle ting til meg selv. Eh, oops? Jeg fikk i alle fall kjøpt én julegave, så litt lengre har jeg jo kommet. Og det er jo ikke verdens undergang å måtte ta en runde til i butikkene. Det er jo tross alt åtte og en halv dag igjen!

13 kommentarer:

  1. sv: Hehe, ja! Jeg har sikla på de lenge selv, og når det idag var 30%, måtte jeg bare ha de. Selvfølgelig var det kun en str igjen, og det var en str for stor egentlig, men jeg bare puttet noen såler nedi, så funker det! haha :-D

    SvarSlett
  2. Hehe skal ikke være lett å havne midt blant fjortisene nei! Han er jo definitvt ikke så ille å se på:) Juleantrekket snart i orden ja, det er ikke verst!:)

    SvarSlett
  3. ATLE<3 hehe. Var på gratis konsert på jessheim hvor han opptrådte i August mnd:) Var ikke så mange fjortiser der,mest voksne damer og småunger samt noen misfornøyde fedre som måtte ha ungene på skuldrene sine.hehe

    Gruer meg til å tusle ute pga isen jeg.hehe. er som en gammel dame. Har ikke vært ute av huset siden tirsdag.hehe

    Thumbs up at juleantrekket er snart i havn. Har ikke begynt å tenke på hva jeg skal ha på meg på juleaften.

    SvarSlett
  4. SV;Det er det:) Må innrømme at jeg har litt tankebane når det kommer til jul. Er som deg at jeg er takknemlig for at både jeg og de jeg er glad i har det bra.:)

    SvarSlett
  5. Atle ER jo flott ;)) "Vi", som i søster, fikk bilde av ham på en flyplass. Hun snakka med ham også. I NORD! Og alt som er gratis liker vi ;)

    SvarSlett
  6. Hehe, jeg har vært to ganger i byen og kun fått kjøpt de gavene som hastet mest. Den første gangen kjøpte jeg ikke noe nesten, måtte gå å se i alle butikkene først, prøve noen klær selv og så tenke "kanskje denne" om noen gaveideer, andre gangen løsnet det litt. Må nok en tredje tur i dag. Hadde ikke sagt nei til en liten Atle-konsert, hadde det ikke vært for at han holdt den her lenge før jeg tok ferie.

    SvarSlett
  7. Å herlighet, du skriver ekstremt bra! En fryd å lese :)

    SvarSlett
  8. Haha! Morsomt innlegg :) Håper du koste deg på konsert selv med fjortishyl i høret!

    Gleder meg til å se juleantrekket ditt :)

    SV: Hehe. Hvis han ikke kan det fra før av, så får du gi han et lite kurs!

    Du kan mer enn meg i hvert fall! Jeg kan kun strikke rette masker, så votter og sjal er ikke verst :)

    SvarSlett
  9. Haha, morsomme bilder søta ;D
    Selv liker jeg veldig godt Atle, både hans stemme og utstede!
    Kjenner meg veeeldig igjen når det gjelder juleshopping osv da. Ender som regel alltid opp med å kjøpe ting til med selv i stede ;p

    SvarSlett
  10. koselig. fine bilder! :D Hjertelig takk for kommentar forresten, setter veldig pris på ord fra deg på bloggen min! :D Kos deg i helga! :D

    SvarSlett
  11. Ohhh Atle!!!! Han er bare yummi :) Skulle ønske han kom til senteret der jeg jobber, det hadde vært fint! I fjor tror jeg A1 hadde gratiskonsert der like før jul...men jeg vil ha Atle dit!!!!! Skal sjekke ut bloggen til Voe for bildene ;) hehe

    SvarSlett
  12. SV: Katter er i alle fall nydelige(: Og Once Upon a Time er fantastisk :D

    SvarSlett
  13. Haha, jeg gikk rundt i byen i dag etter julegaver, men ble visst mest til meg selv, rart det der... :p Har aldri fulgt med på X-faktor, idol osv, men han ser jo bra ut, hih..
    Håper du har det bra :)

    SvarSlett