søndag 4. desember 2011

Julestemning. Eller mangelen på det.

Med under tre uker igjen til den etterlengtede dagen burde jeg i teorien løpe rundt i huset med nisselue på hodet og synge "Bjelleklang" til krampa tar meg, men det kan virke som om mangelen på snø og isende kulde bidrar til å holde julestemningen litt på avstand sånn foreløpig. Jeg må innrømme at jeg fikk litt gåsehud da vi tente det første lyset i adventsstaken forrige søndag, men i og med at jeg på det tidspunktet satt med godt over 39 i feber, kan jeg så absolutt ikke gå god for at det faktisk var et ørlite snev av julestemning som krøp seg nedover ryggraden min. Feberfrysninger er vel hakket mer sannsynlig.

Julegavene har imidlertid begynt å komme på plass i Casa de Berg. Vel, i alle fall de som er til meg. I år har jeg nemlig tatt meg den store frihet å diktere hva julemammanissen skal kjøpe til meg, slik at hun skal slippe å stresse rundt i butikkene på jakt etter superfancy duppeditter sånn rett før den tjuefjerde. "Men vil du ikke overraskes da?" spurte julemammanissen, og jeg svarte som sant er at nei, jeg vil heller få noe jeg vet jeg har lyst på. Jeg fortalte videre at det egentlig bare er fire ting jeg faktisk har skikkelig lyst på i år (hallo, luksusproblem...), og at ønskelisten min ser akkurat slik ut:


Penger, The Hunger Games Boxed Set, Trivial Pursuit (hilsen brettspillomanen i meg) og flanellpysj.

(Og for de som lurer på hvor jeg har fått det noe uflatterende bildet av meg selv fra, så er det hentet fra dette innlegget i Japan-bloggen min. De lekre posene under øynene mine makes sense if you read it, holdt jeg på å si.)

Da igjen, selv om jeg kanskje ikke er så glad i overraskelser, betyr jo ikke det at jeg ikke liker å overraske andre. I år har nemlig jeg og min darling lillesøster gått sammen om å overraske både mamma og tante Åse med nydelige fotobøker. Tante Åse får en bok proppfull av flotte bilder av sin nylig avdøde pusekatt, mens mamma får omtrent hele livshistorien til meg og søsteren min i bildeform. I den anledning har jeg børstet støvet av X antall gamle fotoalbum, og tilbrakt mye av den siste tiden på å aaaaw'e og ååååh'e over bilder av mini-me og mini-Stine.

Jeg mener... bare sjekk denne superlekre åttitallsbabyen med kjempepanne og kul åttitallsmamma:


Det er meg! Aaaaw!

Jeg har selvfølgelig ikke klart å motstå fristelsen til å spamme litt, så dersom du føler for å se flere bilder av meg-minus-omtrent-tjue-år og min rødhårede sister from the very same mister, kan du bare klikke på linken under. Hvis ikke - au revoir, good riddance og god jul på forskudd!

[Edit] Jeg byttet design. Var så lei av det gamle. Que pensez-vous? [/Edit]



Litt pannelugg fikset problemet med monsterpannen.


Og så ble vi to... ååååh!


Vi omfavnet tidlig i-landskulturen.


Og matchet alltid på 17. mai.


OK, så på det siste bildet er jeg rundt tretten, og kanskje litt forbi aaaaw- og ååååh-stadiet, men det bildet er tatt omtrent ett år før jeg voldtok øyenbrynene mine heftig med en pinsett, så jeg liker å se på det og tenke på what could have been. Brynene mine ble aldri de samme etter hele Miss-Sixty-Buffalo-må-ha-strektynne-bryn-perioden min. Le sigh. Du kan tro jeg angrer nå!

Ung og dum, ung og dum...

10 kommentarer:

  1. SV: Jeg krysser også fingerene for at værgudene tar seg sammen :)

    SvarSlett
  2. Så koselig med disse bildene :)
    Julestemningen kommer nok, bare syng "bjelleklang" mange nok ganger høyt og tydelig, så skjer det undere :)

    mvh
    godterikroken

    SvarSlett
  3. Må innrømme at jeg også har litt trutmunn i meg ennå, hehe ;) Åhh, så koselig med fotobøker, skikkelig fin gave :)

    SvarSlett
  4. Koselig med gamle bilder. :) Også må jeg bare skryte av bildesignaturen din. Den var virkelig fin!

    Sv; Da er vi to! :) Her har det kommet et tynt lag med snø, og med den kom julestemningen. Håper det kommer mye mer før jul! :) Tusen takk! Jeg synes i hvert fall at det er veldig koselig, og går faktisk og synger julesanger dagen lang, hehe.

    SvarSlett
  5. hehe, mangler litt julestemning også. Må nok ha et par snøfnugg for å få det merker jeg. Ønsker meg også hunger games bøkene til jul. Men tror kanskje ikke det blir det jeg får.

    Kjempe fine bilder du har fra barndommen.:) vi hadde en liten mimre stund her hjemme når mamma fant en eske full med bilder fra barndommen hennes,og våres.

    SV;Nei, likte denne boken også. Så jeg kommer nok til å bryne meg på flere bøker i serien. Er jo morsomme disse bøkene og jeg fikk meg et par lattermilde øyeblikk iløpet av boka.:)

    SvarSlett
  6. ..btw kjempe fint design du har nå:) Likte det forrige også:)

    SvarSlett
  7. Hurra for å få noe man ønsker seg i stedet for masse tull som blir liggende i en ball ;) Og jeg synes det bildet var fint, jeg! Poser, du liksom. Om det er det verste du kan komme med, må du nesten si deg slått allerede! Også så søøøøte dere er! Om http://randomstine.tumblr.com/post/13626558002/i-dag-har-jeg-eksamen-da-er-det-jammen-godt-a er søsteren din, må jeg si hun ligner litt på LiLo (før hun ble gal, må sies!) Ginger er kult!

    SvarSlett
  8. Søte bilder! Måtte fnise litt av siste avsnitt da, hvem kjenner seg vel ikke igjen i det :) Enig i at det er ganske fint å få det man ønsker seg mest. Jeg har heller ikke kommet helt i julestemning, men jeg pleier å være litt treig..og plutselig var jula over når den først kom til meg ;)

    SvarSlett
  9. Jeg har skrevet liste hver gang jeg kommer på noe jeg trenger og ikke gidder å kjøpe selv, og hvem jeg skal si hvert ønske til. Kjempelurt. Hørtes ut som noen kjempekoselige julegaver. Har vurdert noe lignende selv, men har ikke orket å ta meg tid til det, så da blir det ikke. Likte barndomsbildene med pannlugger fra midt oppå hodet, hauger av bamser og klær som er veldig typisk for den tiden. Må si jeg falt for den rosapolkadottkjolen som du har på deg hos fotografen :)

    SvarSlett
  10. Haha, jeg har så og si kjøpt alle julegavene mine selv også! Som du sier, bedre å få noe du faktisk vil ha :-))

    SvarSlett