onsdag 7. desember 2011

Og så ble det vinter.

I går kveld kom endelig snøen til Jevnaker også. Ironisk nok skjedde dette omtrent fem sekunder etter at jeg hadde klaget på Facebook-statusen til en bekjent bosatt i Oslo om mangelen på snø her på bondelandet, noe som førte til at jeg fant ut at jeg måtte forte meg tilbake til Facebook og fjerne kommentaren min før hun fikk sett den. Det gikk selvfølgelig ikke, ettersom hun, i likhet med meg og halvparten av Norges øvrige befolkning, tydeligvis har fast bosted foran PC-skjermen. Typisk.


Siden den etterlengtede snøen omsider falt, tok jeg meg en liten tur ut på trammen for å beundre de fallende snøflakene. Dessverre for meg viste de seg å være omtrent like store som et gjennomsnittlig støvkorn, men det hadde tydeligvis falt nok av dem til at trammen var dekket av et tynt lag med hvit snø. Jeg storkoste meg i omtrent tretti sekunder.

Så gikk jeg inn igjen, fordi det var kaldt, og fordi jeg hadde vært for lat til å ta på meg jakke.


Da jeg kikket ut av vinduet i dag tidlig, var verden dekket av et tykt, hvitt teppe. Endelig føles det som om det er vinter, og endelig føles det som om det snart er jul. Som ren magi falt julestemningen ned fra skyene sammen med snøen, og i dag har jeg tatt meg selv i å nynne på julesanger både titt og ofte. Å, som jeg har savnet dette.


Julestemningen førte meg til og med inn på rommet til mamma, der jeg ganske snart fant meg selv sittende på huk i et hjørne mens jeg strøk kjærlig over de to julegavene som for tiden befinner seg der inne (tilfeldigvis begge til meg), og fantaserte om å rive av dem papiret med tennene. Issues, I tell you. Tålmodighet har heller aldri vært min sterkeste side. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal overleve de neste to og en halv ukene. Kan vi ikke bare spole frem til den tjuefjerde med det samme?

15 kommentarer:

  1. Så koselig med snøøø :D

    Svar: Aaww, takk! Haha, enig med deg! Og jeg pleier forsåvidt å gå med sløyfe i håret en del. Riktignok ikke i en dott midt oppå hodet sånn som på bildet, da. Hihi.

    SvarSlett
  2. Herlige bilder <3

    SV; Veldig deilig med snø :) Det snødde i hele natt og det var helt herlig å våkne opp til lyden av måkebil i dag tidlig :D HURRA!

    SvarSlett
  3. Kommer selv mer i julestemning når det er hvitt ute :-P Er fra bygda, hvor en halvmeter med snø nesten er lite snø, til å bo i Kristiansund, sjøby, hvor det er bare slaps, om det hele tatt er antydning til noe hvitt ute... Heldigvis er det omtrent 2 cm snø ute nå, som er frosset ihjel, så håper det holder seg! :-)

    SvarSlett
  4. sv: Hehe ja, man blir lett giret på å kjøpe noe når man ser andre har gjort det! Dessuten er det gode priser der! :-)

    SvarSlett
  5. SV: Tusen takk(: Jeg er så hjertens enig, julen blir fantastisk nå som snøen har kommet!

    SvarSlett
  6. SV: Hurra! Nå ble jeg glad :D Så hyggelig at du vil være med, Tonje :) Send meg en mail på kari.rasm@hotmail.com så sender jeg deg spørsmålene ;)

    SvarSlett
  7. åh, hadde gjort mye for litt snø!

    SvarSlett
  8. Flotte bilder:) På tirsdagen satt jeg faktisk også å klagde på at snøen ikke hadde kommet. Så kanskje en 1 time etterpå sa mamma "det kommer noe ned fra himmelen,og det er ikke snø tror jeg".

    Er utålmodig med julegaver også. Derfor må jeg ikke se dem før juleaften. ellers så blir jeg gående rundt å tenke på hva som er under pakkene. Så er familien min ekspert på "lure"gaver. At de bruker store esker eller andre rare former for å lure meg eller andre.

    SV;Samme her også:) Satt der med hjerte i halsen hele veien, visste jo hva som skjedde før episoden pga en venninne av søsteren min skrev det i statusen sin på facebook. Ikke noe spoiler alert her. Har ikke sett mer en 1 episode av Hart of Dixie, har en del serier å følge med på. Men nå som de fleste av seriene jeg ser på tar "juleferie" så har jeg mer tid til å ta igjen det tapte.

    //hehe, nettdating er litt småskummelt til tider. Har vært på 2 dater, en av de ble date nr 2. men så ble det ikke noe mer. Man må bare kaste ut "fiskesnøret" igjen å prøve. Ellers så skaffer jeg meg 10 katter og blir nabolagets gale kattedame.

    SvarSlett
  9. Kan vanligvis ikke fordra snø, men synes det hører med julen :) Får håpe den legger seg snart.

    SvarSlett
  10. her er det også kommet snø, og det er litt kaldt, men veldig pent!

    SvarSlett
  11. Haha x) Du er meg nå ei morsom ei! Men snøen, den er fiiin den! (Dunjakker også i kulda!)

    SvarSlett
  12. Du skriver så søtt!!! :D Jeg kjøpte høye sko i går, og gledet meg til å bruke de ute, så kom snøen rundt 5 timer etterpå. Jeg hater snø.

    SvarSlett
  13. Så bra det endelig kom snø! :D

    SvarSlett
  14. Så utrolig kos! Vi hadde det samme været for to dager siden.. Nå har regnet tatt det med seg!

    SvarSlett
  15. Har du ikke en annen bikbok i nærheten? Min bikbok tok det heller ikke inn med en gang, men de fikk kolleksjonen etter hvert, merkelig nok :P

    SvarSlett