torsdag 24. mars 2011

Lukten av vår!

Det er vår i luften, dere! Fuglene kvitrer i trærne, snøen er i ferd med å takke for seg for denne gang, og solbrillene fra i fjor er for lengst funnet frem - noe støvete etter en lang vinter i en bortgjemt skuff, men fremdeles like hele. Jeg har for lengst forvist de aller tykkeste vinterjakkene mine til skapet i påvente av neste vinter, og de siste dagene har jeg til min store glede kunne spasere rundt utendørs i denimjakke/skinnjakke/trenchcoat. Det er deilig når man virkelig kan kjenne solen varme.


Katinka og jeg tok oss en liten tur ned i sentrum for å lete etter vårjakker på tirsdag, og som vanlig førte det til at bankkortet mitt fikk kjørt seg heftig. Som det så ofte har skjedd tidligere kjøpte jeg et par ting jeg ikke engang er sikker på at jeg kommer til å bruke (for eksempel denne hatten fra Monki), men jeg gjorde også et par knallkjøp. Jeg falt pladask for en herlig blomstrete sekk på H&M. Fasongen gir meg assosiasjoner til nittitallet, mens mønsteret får meg til å tenke på glade vårdager og de blomstrete maxikjolene som var så populære i Japan i fjor sommer. I'm in love!


Det fine været og fargerike vårklær gjør at det å stå opp og dra seg avgårde til forelesning for tiden er lettere enn det har vært på lenge. Jeg mistenker at jeg har et snev av vinterdepresjon, og lyset og solskinnet har gjort underverker for humøret mitt. Denne uken har jeg faktisk møtt opp i alle timene (tro meg, det skjer ikke så ofte), og til tross for at jeg ikke akkurat er en superfan av kinesisk, har jeg ikke engang vurdert å skulke. Jeg er så stolt av meg selv. Jeg har jo til og med funnet overskudd til å trene. Som jeg sa i forrige innlegg testet jeg jo ut pilates, og i går hadde jeg min første zumba-time. Det var overraskende gøy, til tross for at jeg slet litt med å få mitt superstive hofteparti til å røre på seg. Jaja, øvelse gjør vel mester!

I morgen skal det visstnok være et arrangement på Kringsjå pub der alt overskuddet går til å støtte Japan. Drikk for Japan, med andre ord. Genialt. Japan trenger alle pengene de kan få for å bygge opp igjen det som ble ødelagt av jordskjelvet/tsunamien, så hvis du er over 18 år og befinner deg i Oslo i morgen kveld, er det bare å stikke innom fra klokken syv og utover. I know I will! Gleder meg allerede! Du kan lese mer her!

Nå skal jeg se på 君に届け (Kimi ni Todoke), en japansk film jeg har ventet på i evigheter. Undertekstene er endelig klare, så nå gleder jeg meg til å se om den lever opp til forventningene. Toodles!

3 kommentarer:

  1. SV: :) Mr right kommer når du minst aner det :) <3

    SvarSlett
  2. Jeg synes hatten var kul jeg :) Og den sekken var utrolig nydelig. Den fikk jeg lyst til å notere på min ønskeliste.

    SvarSlett