torsdag 17. mars 2011

En sann venn!

Jeg har forelsket meg helt i denne videoen fra tsunamirammede Arahama i Japan. Det er så rørende når den ene hunden løper mot kameramannen, gir ham et betydningsfullt blikk, snur seg, går noen skritt, bjeffer og snur seg igjen.

Det er som om den sier: "Kom igjen, følg meg!"

Kameramennene sier at det er snakk om en tam hund som sannsynligvis har blitt tatt av tsunamien. De går fra å tro den er redd, til å innse at den beskytter den andre hunden, og at den nærmet seg dem for å be dem holde avstand.

Jeg liker imidlertid å tro at den kom bort til dem for å be om hjelp.



Jeg slutter aldri å la meg imponere av dyrs endeløse lojalitet.

Heldigvis ble begge hundene i videoen reddet, men det er nok ikke alle historier som har en like lykkelig slutt. Allikevel skader det ikke med noen solskinnshistorier i all elendigheten.

2 kommentarer:

  1. Awe.. jeg håper de får mat av de som filmet dem._. Vet du om en bra japansk nyhetsside?

    SvarSlett
  2. SV: Ja Kysse sa Heidi var en favoritt her også.. :) Denne filmen var helt nydelig.. Du bør virkelig se den. Anbefales <3

    SvarSlett