tirsdag 8. mars 2011

Lengte, vente, planlegge?

Tålmodighet er ikke min sterkeste side.

Når noen putter en idé inn i hodet mitt, vil jeg helst ha alt planlagt, forberedt og gjennomført i løpet av de første ti minuttene. Til tross for min klare mangel på spontanitet på de aller fleste områder i livet, har jeg aldri helt skjønt vitsen med å utsette detaljeplanleggingen i det uendelige. Det som kan gjøres i morgen, kan like gjerne gjøres i dag. (Dette gjelder på alle områder unntatt skolearbeid, som jeg synes det er helt greit å utsette til siste øyeblikk). Jeg bekymrer meg alltid for at dersom ting utsettes for lenge, kan man risikere å møte på uforutsette problemer.



Shibuya <3

Siden det jeg har aller mest lyst til å sette ut i livet akkurat nå er vår halvveis planlagte reise til Japan, dreier mine bekymringer seg for tiden mest om fulle fly og hosteller. I mitt hode er det nå superlogisk at både Katinka, Ingrid og jeg skal sitte foran PC-skjermen og undersøke flybilletter, hosteller og andre Japan-relaterte ting til krampen tar oss, slik at vi kan virkeliggjøre planene våre så fort som overhodet mulig. Det faktum at vi knapt nok har snakket om det siden lørdag og at jeg har inntrykk av at det kun er jeg som surfer som en gærning, gjør at min indre nevrotiker er overbevist om at det bare er jeg som er skikkelig hypp på å dra.

(Jeg er egentlig fullstendig klar over at dette er totalt bullshit, i og med at min mer rasjonelle side vet godt at både Katinka og Ingrid lengter etter å vende tilbake til Japan. I tillegg har vi en stor kinesiskprøve på mandag, slik at de sikkert har viktigere ting å bruke tiden sin på for tiden, men er man nevrotisk, så er man nevrotisk...)



Harajuku <3

Mitt lille Return-to-Japan-fond inneholder nok penger til at jeg har råd til å betale for både transport og losji, så jeg lengter bare etter å legge inn en bestilling, slik at jeg kan være hundre prosent sikker på at vi faktisk kommer oss avgårde. Her om dagen fant jeg ut at Austrian Airlines fremdeles kan tilby flybilletter t/r for under 7000 kr - en pris jeg synes var forholdsvis billig, i og med at 1) planlagt avreise er om skarve tre måneder og 2) nevnte avreise er på sommeren - men ble fortalt av de andre at de ville vente litt og se om det blir billigere.

Det tviler jeg på at det blir, men jeg vil jo ikke mase for mye heller.

Jeg tør egentlig ikke å begynne å glede meg ordentlig før jeg har reisedetaljene svart på hvitt, men jeg frykter at jeg allerede er helt innstilt på at alt går i orden. En farlig situasjon. Det blir et hardt slag i trynet hvis alt går til helvete nå...

4 kommentarer:

  1. Så utrolig spennende da=) Kan skjønne at du vil helst ha det unnagjort,så man kan idet minste begynne å glede seg=)
    Ha en god tur når den tid nærmer seg:D

    SvarSlett
  2. Awe haha du er som meg når det kommer til det ass. Skikklig utoldmodig, og i humør til å bestille og dra så fort som mulig haha! Men det er kult da, og 7000 t/r er det billigste jeg har hørt om.. o.O Ville satset på det. Go go go!

    Når på sommeren skal dere da? ^_^ (om de andre ditcher deg, kan du jo underholde kjæresten min som har tenkt til å stalke meg dit.. Jeg skal bo på campus og han skal bo ett eller annen annet sted. Og det er jo masse utflukter og sånt som er planlagt med de jeg reiser med, så jeg lurer på om det går så bra o.O Haha )

    SvarSlett
  3. SV: Godt det er flere som ikke er noen racer på kjøkkenet ;) Det er nemlig ikke jeg heller... Det vi lagde i går på kurset var faktisk veldig enkelt og veldig godt. Anbefaler på det sterkeste et tapaskurs :D

    SvarSlett
  4. Jeg skjønner hva du mener. Vi har snakket om å ta en familietur til Portugal i september, men har enda ikke bestilt eller bestemt noe dato. Jeg er redd for at jeg har begynt å glede meg for tidlig, for det er veldig typisk for min familie å love gull og grønne skoger for så å ombestemme seg.

    SvarSlett