fredag 10. juni 2011

Wien.

Klokken er ikke engang tolv på formiddagen her i Wien, men allikevel føles det som om jeg har vært våken i minst 24 timer. Det anbefales absolutt ikke å ta fly som forlater norsk jord før klokken syv på morgenen. Spesielt ikke dersom man har en lei tendens til å slite med reisenerver, og dermed ikke får sove mer enn et par timer natten i forveien. Resultat? Jeg holder på å sovne her jeg sitter.


I det minste klarte jeg og Katinka og lokalisere en Starbucks her på flyplassen, så nå har vi forberedt oss mentalt på en elleve timers lang flytur med kaffe (vel, ikke jeg, for jeg hater kaffe...), is og krem. Mums. Føler meg lettere kvalm nå. Austrian Air serverte oss den mest gigantiske muffinsen noensinne på flyturen fra Gardermoen, så kalorikvoten er allerede skyhøy. Whatever. Er man på ferie, så er man på ferie.


I skrivende stund sitter vi altså trygt plasser i et par usedvanlige behagelige lenestol-seter og venter på at flyet vårt skal starte boardingen. Selve prosessen skal visstnok starte om en halvtime, men i og med at flyet vårt ikke går før halv to, synes jeg det høres litt vel optimistisk ut. Det faktum at jeg vet at jeg ikke får krøpet til køys på omtrent et helt døgn til, får meg til å angre på at jeg ikke pakket med meg en oppblåsbar luftmadrass. Sukk. Trøtt.

Og minn meg på at neste gang jeg skal ut og fly, skal jeg gå for pyntet fremfor komfortabel. Føler meg litt som en uteligger i mine herlige leggings og hettegenser.

3 kommentarer:

  1. Hehe:) Høres ut som en fantastisk start på turen:) Men trøttheten går over etterhvert, eller så er du så heldig å sover litt på flyet. Og da skal jeg love deg at komfy er bedre enn pynta:)

    SvarSlett
  2. Jeg er også slik hvis jeg skal reise tidlig (og sent). Ikke noe særlig, men forhåpentligvis får du noe søvn på flyet, og kanskje helper det mot jetlag når du er framme i Japan? :)

    Hahaha, jeg reiser også i komfortable klær, og blir stadig like overrasket når jeg leser blogger hvor de tenker på hvilket antrekk de skal reise i flere dager i forveien før et endelig outfitbilde blir postet :P

    SvarSlett
  3. hurra, dere er trygge i 'Wien! Starbucks er naaam! iallfall kakaoen!

    SvarSlett