søndag 12. juni 2011

Shibuya.

Hallo igjen! Her kommer nok et livstegn fra oss halvveis slitne, halvveis lykkelige reisende i Tokyos navle. Vi landet trygt på Narita rundt halv åtte på morgenen i går, men i og med at vi ikke kunne sjekke inn på hostellet før klokken tre, begynte vår Japan-reise med spennende flyplasscamping i omtrent tre timer. Fuuun. Japanerne sendte oss de merkeligste blikk, og en politimann kom til og med bort for å sjekke identiteten vår. Sikkert en forhåndsregel sånn i tilfelle vi hadde planer om å sprenge flyplassen i luften med de overfylte koffertene våre eller noe.

Til slutt fikk vi i alle fall kravlet oss til hostellet, godt hjulpet av et hurtigtog og en hyggelig taxisjåfør som ga oss 70 yen i rabatt, og de snille menneskene bak skranken lot oss plassere bagasjen vår på rommet/fyrstikkesken vi skulle sove på, til tross for at klokken bare var ett. Det sier seg selv at vi ikke gjorde så mye i går. Vi trasket rundt i Asakusa mens svetten rant, dusjet, sov, spiste kimchi-gyuudon på Sukiya (FINALLY!), og sov litt til. I elleve timer, for å være nøyaktig.


I dag bestemte vi oss for å ta turen til Shibuya for å shoppe litt og se på alle de trendy heitingene. Gudskjelov var det ikke like klamt som i går, men luftfuktigheten her er allikevel så høy at håret mitt krøller seg i merkelige vinkler, og min tidligere så glatte frisyre mest av alt minner om en gammel tante gone wrong. Jeg har gitt opp å gjøre noe med det. Tante it is, then. Til alle som håpet å få se mange bilder av tidligere nevnte trendy heitinger, må jeg bare benytte anledningen til å beklage. Jeg ble rett og slett så opptatt av shopping og herregud-yay-jeg-er-i-Japan-igjen'ing, at det eneste bildet jeg tok i løpet av dagen var et selvdiggerbilde på prøverommet på Forever 21 i Shibuya. Crazy eyes og full pakke.

Da jeg og Katinka beveget oss inn på Donki, fant vi noe spennende i et hjørne av butikken. Parykker! Ikke tragiske Halloween-parykker, men ordentlige (så ordentlige som de kan bli når de er syntetiske) fashion-parykker. Øynene våre ble kulerunde, og vi skottet til alle kanter for å se om det var trygt å studere dem nærmere. Noen av frisyrene var veldig pene, og når vi sammenliknet det med vårt eget frizzy hår, ble fristelsen litt for stor. Det er lenge siden jeg har følt meg såpass flau som jeg gjorde da jeg sto i kø for å betale for en parykk (av alle ting). Oh, the shame.


Og herregud, den så ikke så rød ut i butikken! Dumme fargeprøve!


I det minste er jeg og Katinka godt sikret for fremtidige Halloween-fester eller andre ting som krever ekstra utkledning. Yaaay!

Jeg skal bli flinkere til å ta bilder av flere Japan-relaterte ting. I morgen skal vi enten til Togane og se på heitinger eller til Ueno Zoo for å se på pandaer, eller eventuelt gjøre et eller annet innendørs (som ikke koster sånn altfor mye) dersom været suger. Værmeldingene er litt varierende, så det er ikke lett å planlegge.

Men yay, Japan! Jeg har savnet deg!

4 kommentarer:

  1. Spennende da:) Gleder meg til å lese videre om oppholdt deres:)

    SV;
    :) er jo koselig med barn på besøk ja,men man merker som regel etter de har dratt at det har vært full rulle.hehe:) Idag er det faktisk solskinn(med blåst) der jeg bor:) Håper du får en fint opphold i Tokyo:)

    SvarSlett
  2. Får lyst til hive meg på neste fly!
    Hehe, luftfuktighet er ikke noe særlig for håret mitt heller. Likte parykken din da. Har alltid hatt lyst til å se hvordan jeg hadde blitt med andre hårfrisyrer/farger. Synd dem ikke hadde det på donkien "vår". Kos dere masse videre og gratulerer med kinesiskkarakteren! :D Jeg fikk også B sammenlagt i faget med muntligen.

    SvarSlett
  3. SV: Nei Jake er veldig digg å se på :) Og i denne filmen skuffet han så absolutt ikke :) Yummi <3 Likte filmen godt selv :D

    SvarSlett
  4. Jeg liker ditt ekte hår, jeg! Det var det første jeg tenkte da jeg så bildet :)
    Men hei! Det var jo en kul parykk; nothing to be ashamed of ;)))

    SvarSlett