onsdag 1. august 2012

Siden sist.

Seriøst, folkens. Jeg er i live. Siden de siste månedene har bestått av mye jobbing, meget hyggelige kontoutskrifter og et noe amputert sosialt liv, har jeg ikke hatt så mye interessant å skrive om. I midten av juli var imidlertid mine nærmere fire fine og lærerike måneder som sesonghjelp hos Hageland over, og siden den gang har du stort sett funnet meg i sofaen med en god bok, ute på en solseng når været tillater det, skrikende til en eller annen random OL-øvelse foran TVen, eller plantet foran PC-skjermen med en av de etthundreogåttiørten seriene jeg prøver å følge med på for tiden. Sommerferie, med andre ord.

Som du kan se av den siste tids Instagram-bilder, har livet mitt vært relativt begivenhetsløst:

1. Det har blitt mye jobbing på Hageland / 2. Enda mer jobb / 3. Avskjedsgaven jeg fikk av sjefene mine da jeg var ferdig på Hageland / 4. Søsteren min venter på bussen til Hønefoss / 5. Norsk sommer / 6. Oslo, dagen etter ettårsmarkeringen for 22. juli-tragedien.
1. Gjemmer meg i gresset / 2. Søsteren min på skogstur / 3. Fine Pearl / 4. Endelig litt ordentlig sommervær / 5. Nye solbriller / 6. ノーメイク, eller som vi sier på godt norsk; ingen sminke.

Jeg er forresten tnjberg på Instagram, hvis dere har lyst til å stalke meg litt nærmere.

I forrige innlegg (for omtrent et halvt år siden) nevnte jeg jo mine planer om å studere medievitenskap ved Universitetet i Oslo. Vel, jeg kom inn uten de store problemene, og derfor blir det skole på meg igjen allerede om et par uker. Ooooh, spennende. I og med at jeg ikke søkte på studenthybel før etter det var sikkert at jeg kom inn, var jeg en stund forberedt på å starte skoleåret med lange pendledager på bussen, men slik blir det nå altså ikke. Jeg var nemlig sleip nok til å nærmest stalke SiOs hjemmesider i påvente av at de skulle legge ut de splitter nye studenthyblene på Sogn, og sendte inn søknaden min med en gang de dukket opp på siden. Og vips, så hadde jeg sust forbi resten av boligkøen, og sikret meg tak over hodet fra og med 31. august. Noen pendledager må jeg altså overleve, men for leilighet med eget bad og kjøkken blir det verdt det.

Det var forresten sånn jeg sikret meg studenthybel forrige gang også. Sleipe-Tonje, det er meg.

Dermed ser det ut til at mitt sosiale liv, og dermed også mine spennende og deleverdige opplevelser, tar seg kraftig opp fra og med midten av måneden. Jeg lover å komme sterkere tilbake.

8 kommentarer:

  1. Sleipe-Tonje du liksom, Smarte-Tonje vil jeg heller kalle deg! Det er jo sånn man må gjøre for å få det man vil ha og trenger! :D Masse fine instabilder, skal begynne å følge deg :)

    SvarSlett
  2. Fint å "høre" fra deg igjen! Skjønner hva du mener med jobb, hyggelige kontoutskrifter og amputert sosialliv. Føler det samme her jeg sitter i min åttende av totalt ti uker sommerjobb. Hurra for skoleplass og sniking i hybelkøen! :D

    SvarSlett
  3. Herlig med livstegn fra deg igjen! :-D Hyggelige kontoutskrifter kan jeg tenke meg har vært kjekt, skulle gjerne hatt noen slike jeg og ;-) Herlig at du har funnet det leilighet, med eget bad og kjøkken, selv hadde jeg aldri klart meg om jeg hadde måtte delt noe slikt med andre enn kjæresten :-P Har vært litt bortskjemt nemlig, og sluppet unna den, som de fleste studenter må innom en eller annen gangen ;-) Grattis med skoleplass, så håper jeg det ikke går et halvår til før du gir livstegn fra deg ^^

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye med skoleplass og eget sted å bo :-) Du får nyte siste rest av ferien!

    SvarSlett
  5. yay, du er i live:) Høres ut som en finfin sommer du har hatt :) Kom inn selv på skole,endog høgskolen i Oslo, til høsten på bibliotek og informasjonsvitenskap:D Så kanskje vi sees (uten å høres veldig stalker ut nå).
    Grattis med hybel da! Blir mye enklere kan jeg tenke meg:)

    SV;Elsket Batman filmen og har lyst å få med meg den igjen på kino. Den forrige Batmanfilmen(dark knight) så jeg neste 3 ganger på kino:) Så jeg er en smule superhelt jente kan man si:) tihi! Les Misérables må jeg få med meg ettersom venninnen min snakker varmt om den og gleder seg mye til den:)

    SvarSlett
  6. WHEY - der er du! Når man minst venter det, altså ;) Men jobbing er du jo flink til! Og så fine bilder du har fått til! Sleip - det må man da være i blant! Man kommer seg ingen vei uten, vøtt! Lykke til med skolestart! Sånn, om vi ikke hører fra deg før!

    SvarSlett
  7. Hurra for at du er tilbake :) Instagram er konge. Digger det :) Jeg heter lillesmurfno :)

    SV: Takk for boktips, Tonje :) Godt å høre at det er flere som pakker meg seg gode bøker på ferie. Det må jo til for å gjøre ferien komplett <3

    SvarSlett