lørdag 2. april 2011

Monotoni.

Det har ikke blitt så mye blogging på meg den siste uken. Ærlig talt, det er grenser for hvor mye spennende jeg egentlig har å skrive om. Det føles som om livet mitt er en endeløs rekke av søvn, mat, kinesisk og Criminal Minds (kekeke), og det kan trygt sies at det ikke akkurat er så mye uten om det vanlige som skjer for tiden. Jeg møter trofast opp i pilates- og zumbatimene på henholdsvis mandager og onsdager, men utover det kan jeg ikke skryte på meg å ha forvandlet meg til en superspreking de siste par ukene heller. Dammit.

I det minste er det vår (hvis man ser bort i fra torsdagens snøsjokk), så jeg kan gå med søte vårklær - noe som så absolutt gjør underverker for humøret. Jeg føler meg nesten glad. Bare nesten.


Denne helgen har jeg tatt turen hjem til gode gamle Jevnaker, der jeg satser på at to late dager med pusekatter og mammas kokekunst kan forberede meg mentalt på de to siste undervisningsukene før den høyst etterlengtede påskeferien. Et par ganger har jeg nemlig tatt meg selv i å messe 'ti dager, bare ti undervisningsdager' for meg selv, noe som absolutt ikke kan være bra for min allerede skjøre mentale helse. Trenger virkelig den ferien snart, ja.

Apropos ferie, så har mine spennende sommerferieplaner blitt noe herpet etter jordskjelvet i Japan. Vi har fremdeles ikke funnet ut av om vi faktisk skal dra, eller om vi skal utsette hele turen til juleferien, og det er både slitsomt og irriterende at ting ikke er avklart. Jeg er fullstendig klar over at vi ikke kan bestemme noe i skrivende stund, da. Situasjonen er fremdeles for usikker. I det minste har jeg planer om å dra og besøke min japanske venninne Tomomi når hun (sannsynligvis) flytter til kjæresten sin i Stockholm i sommer, så en liten tur utenlands skal jeg nok få til uansett. Og blir det ikke noen tur til Japan, øker Stockholm-shoppingbudsjettet mitt betraktelig. Hm.


Resten av helgen har jeg store planer om å tilbringe sammen med de tre bøkene avbildet ovenfor, samt X antall Criminal Minds-episoder. Jeg er en lesehest av dimensjoner (har sikkert kjøpt rundt 50 bøker bare det siste halvåret), og en helg krøllet opp i sofaen med en god bok eller tre høres perfekt ut! Jeg burde eeegentlig lest både kinesisk og exfac, men det kan vente et par dager til.

Nå skal det sløves!

4 kommentarer:

  1. SV: Ja de er veldig fine. Jeg har ingen så langt, for føler meg egentlig ikke helt vel i det, men de er så fine :) <3

    SvarSlett
  2. SV: Var litt skummelt, men heldigvis ble det oppdaget i tide og egentlig en fin måte å rense pipa på. Hehe. Han ene brannmannen var faktisk utrolig kjekk, synd han bare kom en gang. Hadde håpet på at han skulle komme andre gangen også :(

    Hørtes ut som en flott lørdag! :)

    SvarSlett
  3. Så lenge man har Criminal Minds trenger man ikke gjøre stort annet. Hehe :) Flink du er som i hvert fall trener mandager og onsdager. Syns du er sprek, jeg!

    SvarSlett
  4. Denne uken planlegger jeg å ta den store dørstokkmilen og komme i gang med treningen, så kanskje det blir en zumbatime eller to :)
    Det virker som om alle lever normalt i Japan, og noen jeg kjenner har til og med flyttet fra tryggere omgivelser i sør og til Tokyo. Det er vel kanskje vi som er så langt unna som er paranoide, men man kan vel aldri være sikker på hvordan det går der. Jeg skal også reise dit på ferie, men det blir nok enda (for) leeenge til.

    SvarSlett